Hae
Minis with Style

Kuinka pysyä terveenä – Pillereillä taistoon!

En ole ehkä koskaan ollut näin vainoharhainen kipeäksi tulosta. Viimeiset kaksi viikkoa olen nappaillut pillereitä vähän joka purkista, jotta en vain tulisi kipeäksi. Syön normaalistikkin vitamiineja purkista mutta nyt olen lisännyt niitä, koska reissu Sveitsiin lähenee. Kuinka pysyä terveenä, tässä teille minun keinoni sodassa flunssaa vastaan.

 

Kuinka pysyä terveenä

En edes ajatellut koko flunssan mahdollisuutta ennen, kuin Islalle tuli räkätauti viikko sitten ja hän oli sen takia muutaman päivän pois päiväkodista. Meillä ei ole lapsetkaan olleet kipeenä juurikaan koronan aikana. Ellenillä ja minulla oli pieni flunssa keväällä mutta ei sen kummempaa. Ja jos nyt nappaisin pienenkin flunssan jostain, matkani peruuntuisi tai siirtyisi ainakin. Joten siksi kyselin hieman instagramissa seuraajiltani, mitä lisäravinteita/vitamiineja he käyttävät flunssan ehkäisyyn.

Sinkki – oli mainittuna melkein kaikissa vastauksissa. Sinkillä on paljon hyviä vaikutuksia ihmisen kehossa. Tärkeimpänä tässä tapauksessa on se, että se vahvistaa vastustukykyä.

C -vitamiini – Tämä tuli heti toisena tärkeänä vitamiinina, jota kehotettiin syömään. C vitamiinilla voi olla vaikutusta immuunijärjestelmän buustaamisessa.

Sitten tuli paljon myös ehdotuksia inkiväärin eduista ja muista mutta olen niitä ajatellut vain siinä flunssavaiheessa vasta avuksi. Mitään flunssan oireita minulla ei ole ollut vielä tähän mennessä mutta luulotautohan tässä kohta iskee.

 

kuinka pysyä terveenä

Tässä on minun tämänhetkinen settini vitamiineissa.

 

D – vitamiini oli myös listalla ja sitä ollaan tavallisesti otettukkin koko perhe ympäri vuoden. Nyt siinä on ollut pieni tauko, koska edellinen purkki loppui juuri alku kesästä ja unohdin syksymmällä ostaa uuden. Apteekkireissulla nappasin myös 50 mikrogramman colan makuiset deet mukaan. Ja kyllä meillä syövät lapsetkin yli suositusten, koska omasta mielestäni suomen D suositusraja on naurettavan pieni. Ja koska en tykkää juurikaa käyttää nenäkannua niin ostin physiomerin suolavesisuihkeen, ihan ennaltaehkäisyyn.

lasten vitamiinit

Lapset tuntuvat nappaavan aina tauteja milloin mistäkin. Meillä lapset ovat olleet harvinaisen flunssavapaita. Siihen on varmasti vaikuttanut paljon se, että edellisessä päiväkodissa ryhmäkoko oli melko pieni ja ryhmiä ei juurikaan sekoitettu keskenään. Uudessa päiväkodissa ryhmä on isompi ja lapset ovat aamulla eri ryhmässä ja päiväunetkin nukutaan toisessa ryhmässä. Hellou ja tervetuloa koko päiväkodin kaikki pöpöt. No mutta me olemme valmiin taistoon ja lapsillekkin nostettiin hiukan vitamiinien määrää. Normaalisti siis heillä on ollut nallevitamiini ja d vitamiini. Nyt heille tuli myös Fiilus, jossa on maitohappobakteereita, sinkkiä ja c vitamiinia.

 

kuinka pysyä terveenä

Lasten vitamiinit. C vitamiinia en saa niille alas tuossa muodossa mutta tulee sitä tarpeeksi muiden mukana.

 

Nyt on vain tärkeää pysyä terveenä ennen reissua ja reissun aikana. Sairastetaan sitten paremmalla ajalla syssymmällä tai no joskus muulloin kuitenkin. Aloittelin tänään pakkaamista ja mietin jo niitä kaikkia ihania herkkuja joita tulen syömään reissussa. Ilonan 30 päivän haaste ei ole ollut tiukkaa diettaamista mutta välillä herkuttelukin on paikallaan. Otan viikon vapaata ruokavaliosta ja jatkan reissun jälkeen Islonan toisella valmennuksella Diet Gym. Treenit nousee kolmesta kerrasta neljään kertaa viikossa ja saan aivan uudenlaista ärsykettä lihaksille.

Lue myös edellinen kirjoitukseni: Kuinka pärjätä taloudellisesti opintovapaalla!

2 kommenttia

  1. Kirsi Tossavainen kirjoitti:

    Carmolis tipat-ja kyllä toimivat!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *