Hae
Minis with Style

30 Days Challenge – Tulosten aika!

Ilona Siekkisen 30 päivän haaste on saatu osaltani päätökseen ja tänä aamuna kävin läpi kaikki tulokset. 30 Days Challenge on ollut kuherruskuukausi minulle ja kuntosalille. Niinkuin olen aiemmin jo kertonut, minä olen ennen lapsia ollut kova käymään salilla ja treenasin monta vuotta tavoitteellisesti. Sitte tulivat lapset ja no ruuhkavuodet ja niin paljon muuta elämää, että liikunta muutti muotoaan. Viime kevään kaiken stressin jälkeen olo oli suoraan sanottuna hirveä. Paino oli noussut reilun vuoden aikana aivan liikaa ja nyt oli aika tehdä jotain.

 

30 days challenge

Salipirkko!

 

30 days challenge

Haaste on siis Ilona siekkisen verkkovalmennus ja lähdin mukaan, koska siitä oli niin paljon hyvää palautetta luettavissa somessa. Yksi mitä odotin kovasti, oli ruokareseptit. Olen aiemmin syönyt oman kiintiöni täyteen kuivaa kanaa ja riisiä, joten sitä en suostu enää syömään. Maitorahkankin olen ottanut nyt vasta takaisin elämääni. Reseptit olivat maineensa veroisia ja kokeilin niistä monia, paras oli kuitenkin helppo ja terveellinen makaronilaatikko ja snickers smoothie. En ole ruoalla kikkailija, vaan tykkään simppelistä ja helposta ruoasta.

Treeniohjelmista valitsin itselleni kolmijakoisen salitreenin ja liikkeet olivat simppeleitä, osa vanhoja tuttuja ja osa uusia. Palasin salille hieman epävarmana mutta nyt voin sanoa, että sain kiinni taas siitä fiiliksestä ja tykkään kovasti. Salitreenin ohella tein kaksi tai kolme aerobista viikossa plus kaikki muu aktiivisuus mitä päivääni kuuluu. Aerobiset olivat pääsääntöisesti reipasta kävelyä ja sh´bam tai salsaton jumpat paikallisessa kuntokeskuksessa. Perus päivänä minulla tulee askelia 10 000- 15 000, joten aktiivisuus on hyvällä tasolla.

 

No niitä tuloksia!!

Kävin vaakalla ekan kerran heinäkuussa ja silloin paino oli 76,3kg…… huh!! Sitten lähdin mukaan herkuttomaan elokuuhun ja haasteen alussa paino oli 74,4kg. Haasteen alussa otin myös kuvat ja mitat selventäään mahdollista muutosta, mikä ei aina näy täysin vaakan antamassa luvussa.

No nyt tänä aamuna juuri ennen reissuun lähtemistä otin painon ja kaikki samat mitat mita alussakin. Senttejä lähti reippaasti, enemmän mitä osasin oikeastaan kuvitella. Kaikki sentit yhteen laskettuna on -23cm!! Kaikkein eniten hävisi vyötäröltä (-5cm) ja lantiolta (-5cm), mikä on todella hyvä tulos. Olo onkin kyllä kiinteämpi ja siihen tähtäänkin kokoajan. Painon odotin laskevan enemmän ja toivoin pääseväni eroon viidestä ylimääräisestä kilosta mutta paino oli tänä aamuna 71kg, joka tekee tulokseksi -3,4kg. Eikä sekään ole siis huono tulos ja olen tähän todella tyytyväinen. Kuvista ja vaatteista sen muutoksen näkee hyvin joten tässä kuvat:

 

30 Days Challenge

Ennen ja jälkeen. En kuvatessa muistanut näköjään käden asentoa laitttaa samanlaiseksi.

30 Days Challenge

Siinä ne on ja onhan siinä muutosta havaittavissa. Kiitos koko haasteen porukalle huikeasta tsempistä ja matka jatkuu Ilonan Diet Gym valmennuksella ensviikon maanantaina. Nyt pidän rennon viikon ja lähden juuri kohta kohti lentokenttää ja koneella Sveitsiin! Vielä toi berberi nousee tuolta ylöspäin, kun näin vanhemmiten se tuppaa vajoamaan maan vetovoimasta alaspäin.

 

 

Kuinka pysyä terveenä – Pillereillä taistoon!

En ole ehkä koskaan ollut näin vainoharhainen kipeäksi tulosta. Viimeiset kaksi viikkoa olen nappaillut pillereitä vähän joka purkista, jotta en vain tulisi kipeäksi. Syön normaalistikkin vitamiineja purkista mutta nyt olen lisännyt niitä, koska reissu Sveitsiin lähenee. Kuinka pysyä terveenä, tässä teille minun keinoni sodassa flunssaa vastaan.

 

Kuinka pysyä terveenä

En edes ajatellut koko flunssan mahdollisuutta ennen, kuin Islalle tuli räkätauti viikko sitten ja hän oli sen takia muutaman päivän pois päiväkodista. Meillä ei ole lapsetkaan olleet kipeenä juurikaan koronan aikana. Ellenillä ja minulla oli pieni flunssa keväällä mutta ei sen kummempaa. Ja jos nyt nappaisin pienenkin flunssan jostain, matkani peruuntuisi tai siirtyisi ainakin. Joten siksi kyselin hieman instagramissa seuraajiltani, mitä lisäravinteita/vitamiineja he käyttävät flunssan ehkäisyyn.

Sinkki – oli mainittuna melkein kaikissa vastauksissa. Sinkillä on paljon hyviä vaikutuksia ihmisen kehossa. Tärkeimpänä tässä tapauksessa on se, että se vahvistaa vastustukykyä.

C -vitamiini – Tämä tuli heti toisena tärkeänä vitamiinina, jota kehotettiin syömään. C vitamiinilla voi olla vaikutusta immuunijärjestelmän buustaamisessa.

Sitten tuli paljon myös ehdotuksia inkiväärin eduista ja muista mutta olen niitä ajatellut vain siinä flunssavaiheessa vasta avuksi. Mitään flunssan oireita minulla ei ole ollut vielä tähän mennessä mutta luulotautohan tässä kohta iskee.

 

kuinka pysyä terveenä

Tässä on minun tämänhetkinen settini vitamiineissa.

 

D – vitamiini oli myös listalla ja sitä ollaan tavallisesti otettukkin koko perhe ympäri vuoden. Nyt siinä on ollut pieni tauko, koska edellinen purkki loppui juuri alku kesästä ja unohdin syksymmällä ostaa uuden. Apteekkireissulla nappasin myös 50 mikrogramman colan makuiset deet mukaan. Ja kyllä meillä syövät lapsetkin yli suositusten, koska omasta mielestäni suomen D suositusraja on naurettavan pieni. Ja koska en tykkää juurikaa käyttää nenäkannua niin ostin physiomerin suolavesisuihkeen, ihan ennaltaehkäisyyn.

lasten vitamiinit

Lapset tuntuvat nappaavan aina tauteja milloin mistäkin. Meillä lapset ovat olleet harvinaisen flunssavapaita. Siihen on varmasti vaikuttanut paljon se, että edellisessä päiväkodissa ryhmäkoko oli melko pieni ja ryhmiä ei juurikaan sekoitettu keskenään. Uudessa päiväkodissa ryhmä on isompi ja lapset ovat aamulla eri ryhmässä ja päiväunetkin nukutaan toisessa ryhmässä. Hellou ja tervetuloa koko päiväkodin kaikki pöpöt. No mutta me olemme valmiin taistoon ja lapsillekkin nostettiin hiukan vitamiinien määrää. Normaalisti siis heillä on ollut nallevitamiini ja d vitamiini. Nyt heille tuli myös Fiilus, jossa on maitohappobakteereita, sinkkiä ja c vitamiinia.

 

kuinka pysyä terveenä

Lasten vitamiinit. C vitamiinia en saa niille alas tuossa muodossa mutta tulee sitä tarpeeksi muiden mukana.

 

Nyt on vain tärkeää pysyä terveenä ennen reissua ja reissun aikana. Sairastetaan sitten paremmalla ajalla syssymmällä tai no joskus muulloin kuitenkin. Aloittelin tänään pakkaamista ja mietin jo niitä kaikkia ihania herkkuja joita tulen syömään reissussa. Ilonan 30 päivän haaste ei ole ollut tiukkaa diettaamista mutta välillä herkuttelukin on paikallaan. Otan viikon vapaata ruokavaliosta ja jatkan reissun jälkeen Islonan toisella valmennuksella Diet Gym. Treenit nousee kolmesta kerrasta neljään kertaa viikossa ja saan aivan uudenlaista ärsykettä lihaksille.

Lue myös edellinen kirjoitukseni: Kuinka pärjätä taloudellisesti opintovapaalla!